De fem bedste ingredienser til at sænke dit høje blodtryk

Man Heartache Chest Pain Hurt Pain  - Pexels / Pixabay

 

Højt blodtryk er en forløber for hjertesygdomme, så det er vigtigt at holde det i kontrol. Heldigvis kan tilstanden  vendes med sunde madvænner.

Højt blodtryk er kendt som den “tavse dræber”, fordi den kryber ind uden advarsel. En højt blodtryksaflæsning kan virke relativt godartet,  det tvinger hjertet til at arbejde hårdere. Med tid kan dette føre til hjerte- og kredsløbssygdomme såsom et hjerteanfald eller slagtilfælde.

 

Advarselstegn på et stille hjerteanfald!

 

Disse risici kan afværges ved at justere kosten, da forskning om højt blodtryk viser, at de fødevarer, vi spiser, kan hjælpe med at reducere og håndtere højt blodtryk.

Og ifølge Wellness Physique Coronary heart Basis er der fem vigtige ingredienser for at reducere høj læsning, og de er:

– Grøntsager

– frugten

Alle korn

Fedtfattige mejeriprodukter

Nødder og frø

Fuldkorn har vist sig at være særligt gavnlige til at sænke højt blodtryk.

Sundhedseksperter anbefaler Dash-metoden og middelhavskosten for at stoppe forhøjet blodtryk, som er diæter, der har vist sig at sænke blodtrykket.

Harvard Wellness rådgiver: “Vælg brød, pasta og andre fødevarer, der er rige på kulhydrater lavet med fuldkorn snarere end hvidt mel med høj renhed.”

 

Hvad skal man undgå:

 

Undersøgelse forbinder lang arbejdstid med en fordobling af livstruende sundhedsrisici

 

Den vigtigste antihypertensive foranstaltning er at reducere saltindtag. Bevis tyder på, at det at spise meget salt er tæt forbundet med udviklingen af ​​højt blodtryk og især højt blodtryk med alderen.

Ifølge Motion on Salt, en gruppe, der beskæftiger sig med salt og dets sundhedseffekter, der er baseret på Queen Mary University of London, skyldes effekten, at saltet forstyrrer den naturlige natriumbalance i kroppen, og “dette får kroppen til at tilbageholde vand , hvilket øger blodtrykket ved at skubbe karvæggene. “.

 

Hvor meget salt skal vi indtage?

 

I henhold til de officielle sundhedsretningslinjer i Storbritannien bør voksne ikke spise mere end 6 g salt om dagen (2,4 g natrium), hvilket er omkring en teskefuld.

For at overvåge dit saltindhold skal du kontrollere saltniveauet på produktetiketterne, når du handler.

Ud over at justere din diæt kan regelmæssig fysisk aktivitet sænke dit blodtryk til mere sikre niveauer. Ligesom 150 minutter om ugen eller ca. 30 minutter de fleste dage i ugen, hvilket kan sænke dit blodtryk med ca. fem til otte mm Hg, hvis du har forhøjet blodtryk.

Kilde: Categorical

Author: Middleeast

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *