Du kender måske til almindelige migræneudløsere som stress, søvnmangel og endda motion, men vidste du, at det du spiser også kan udløse migræne?

Migræne kan udløse mange årsager, fra hormonelle og følelsesmæssige faktorer til fysiske og miljømæssige faktorer.

Læs mere

7 forskelle at kende, der adskiller migræne fra

Ernæringsfaktorer er en af ​​de største migræneudløsere. Migrænepatienter får normalt et angreb, hvis de savner, er for sent, spiser uregelmæssige måltider eller er stærkt dehydreret.

Der er specifikke fødevarer, der kan udløse migræne, så det er vigtigt at forstå, hvad de er for at undgå at øge migræne.

British Express talte med Andrea Burton, teknisk rådgiver hos Bio-Kult, for at finde ud af, hvad vi spiser for at behandle migræne.

NHS -webstedet siger, at diætudløsere for migræne er “meget individuelle”, så en hovedpinedagbog er den bedste måde at identificere migræneudløsere på.

Andrea forklarede: “Med hensyn til mad, drikkevarer og ingredienser gør det ikke ondt at forsøge at finde ud af, om en eller flere madvarer (eller ingredienser) forårsager hovedpine. Fjern et element ad gangen i løbet af uger eller måneder og registrer disse oplysninger i din hovedpinedagbog. “.

Hun tilføjede: “Stop kun mad, hvis du har en stærk mistanke om, at det forårsager hovedpine, fordi det ikke altid er rimeligt at afbryde fødevaregrupper, og det kan være nyttigt at videregive dine fund til en ernæringsterapeut, der kan hjælpe med at sikre, at du fortsæt med at spise en næringsrig kost. “

Hvilke fødevarer forårsager migrænehovedpine?

Det menes, at omkring 20% ​​af hovedpinen er forårsaget af fødefølsomhed, og de mest almindelige fødeudløsere er:

Læs mere

Hvorfor vågner nogle med hovedpine?

– Chokolade

Gammel ost (blåost, cheddar, engelsk stilton, feta, mozzarella, parmesan, schweizisk osv.)

Kaffe eller andre koffeinfri drikkevarer

– citrusfrugter

Forarbejdet kød (indeholdende sulfitter og/eller nitrater såsom pølser og salami)

– Bønner

– Jordnødder

– Jordnøddesmør

– Mandler

Læs mere

En russisk læge afslører, når en hovedpine skjuler en dødelig tilstand

Nødder og andre frø

Tilsætningsstoffer som mononatriumglutamat (MSG) og aspartam (kunstigt sødemiddel)

Fed eller salt mad

Alkoholholdige drikkevarer (normalt rødvin og øl)

Migræne er forbundet med betændelse, så en antiinflammatorisk kost rig på omega-3 fedtsyrer fra fed fisk, antioxidanter fra farverige frugter og grøntsager og krydderier, såsom gurkemeje og ingefær, anbefales.

Det er også vigtigt at stoppe med at spise mere inflammatorisk mad, såsom forarbejdede fødevarer, der indeholder højt sukker, vegetabilske og solsikkeolier og store mængder kornbaserede kornprodukter, sagde Andrea.

“Det menes, at mange fødevarer og tilsætningsstoffer til fødevarer kan udløse migræne hos følsomme individer, så hold øje med ingredienserne i købte saucer og tilberedte fødevarer,” tilføjede hun.

Læs mere

Hvordan kan migræne beskytte mod type 2 -diabetes?

Nogle undersøgelser har vist, at begrænsning af forbruget af hvidt brød, sukker, mælkechokolade, slik, bagværk, ris, kartofler, marmelade, honning, færdiglavet frugtsaft og sukkerholdige drikkevarer, mens bælgfrugter, frugt og grøntsager øges, kan hjælpe med at reducere migræne.

En anden vigtig diætintervention, der kan være effektiv til at forbedre hovedpine, har at gøre med at balancere indtag af essentielle fedtsyrer, omega-6 og omega-3, som hjælper med at balancere vores inflammatoriske reaktioner.

Andrea bemærkede, “Forskning har også vist, at B -vitaminer kan have terapeutiske virkninger på migræne, så se på din kost, herunder æg, asparges, alle grønne grøntsager, gulerødder, søde kartofler og linser. Magnesiummangel kan bidrage til hovedpine.” Så det kan kan hjælpe med at øge dit magnesiumindtag fra bladgrøntsager som spinat, grønkål, rucola, daglig økologisk mørk chokolade, quinoa og asparges, eller ved at tage et magnesiumtilskud. “

Læs mere

5 almindelige årsager til træthed og træthed og hvordan du kan forbedre dit energiniveau

Mange hovedpinepatienter har også rapporteret gastrointestinale symptomer, da forskning har vist, at lavbetændt betændelse forårsaget af dårligt tarmsundhed kan bidrage til betændelse i vigtige smertestier i hjernen, hvilket kan føre til hovedpine.

Det anbefales derfor at holde din tarm sund ved at bruge et probiotikum til at reducere hyppigheden og sværhedsgraden af ​​hovedpine. Ud over at drikke vand er det især vigtigt at opretholde tilstrækkelig hydrering for at undgå hovedpine.

“Prøv at drikke to liter om dagen (dette kan omfatte urtete) og undgå kaffe, te og alkohol, der fungerer som vanddrivende midler. Vand kan smages til med friske urter eller frugt for at gøre det sjovere,” sagde Andrea.

Kilde: Express

Kilder link

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *